Blog Saiful Cerita Teman Anwar Ke Luar Negara

Demi Allah, Agama, Bangsa Dan Negara adalah nama blog Saiful di mohdsaifulbukhari.blogspot.com. Blog Saiful ini telah diwujudkan pada bulan Jun 2008 dan penulisan pertamanya adalah pada Julai 2008.

Saiful BukhariPenulisan pertamanya yang bertajuk ‘Buat Rakyat Malaysia…’ telah mencabar Anwar Ibrahim untuk bermubahalah di depan para ulamak ditulis pada 7 Julai. Manakala penulisan blog Saiful yang kedua bertarikh 20 Julai telah menyentuh tentang fitnah berkaitan dengan tunangnya.

Penulisan yang terbaru di blog Saiful bertarikh 1 Ogos 2008 bertajuk ‘Tugas-Tugas Seorang Bekas “Coffee Boy” Kepada DSAI’. Di blognya Saiful menulis dia ada menemani Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam tiga kunjungan ke luar negara tahun ini.

Menurut blog Saiful, dia telah menemani Anwar ke Hong Kong awal bulan Mei lalu, Bangkok pada hujung bulan yang sama, dan ke Singapura pada 16 hingga 18 Jun.

Dalam blognya Saiful turut menyenaraikan tugasnya selain menemani Anwar Ibrahim adalah termasuk membantu ketua kakitangan PKR, Ibrahim Yaacob menguruskan jadual Anwar.

Menurut apa yang tertulis di blog Saiful, dia juga telah ditugaskan untuk mengatur perjumpaan sulit, contohnya dengan ahli-ahli Parlimen yang mahu melompat menyertai PKR dan ia diadakan di kondominium Desa Damansara.

Ini adalah kali pertama Saiful mendedahkan butiran terperinci tentang kunjungannya ke luar negara selepas membuat aduan polis mendakwa dia diliwat oleh Anwar.

Saiful membuat laporan polis itu pada 28 Jun lalu, mendakwa Anwar telah meliwatnya di sebuah kondominium di Damansara. Anwar kemudiannya ditahan, disoalsiasat semalaman sebelum dibebaskan keesokannya, 17 Julai dengan ikatjamin.

Penulisan terbaru di blog Saiful juga menyebut Saiful berjanji akan melakukan sumpah dalam masa terdekat memandangkan siasatan kesnya telah selesai. Di samping itu Saiful juga berdoa agar pihak Peguam Negara akan mengambil kesnya kerana dia mahukan keadilan.

Zemanta Pixie

Technorati Tags: , , , ,

If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

Comments

My dear Saiful,

Saya berasa hairan mengapa selapas 7 kali di liwat baru saudara membuat keputusan untuk melaporkannya kepada pihak berkuasa. Adakan ianya tidak sedap lagi? Kurang Ummphh? Mangsa rogol pun hanya perlu di rogol sekali sahaja dan terus akan membuat laporan polis. Pulanglah ke jalan yang benar. Lupakan wang ringgit dan harta yang tidak boleh di bawa ke kubur. Insaf lah

shyfull sayang sekali malaysia bukan lagi bumi bertuah buat kau…rata-rata semua orang membenci engkau :”the most hated person in malaysia..”sayang sekali…

the most hated person is Anwar the sodomizer …

jebat,engkau tengok sendiri ke bontot shyfull tu,kalau tidak jangan buat kenyataan memihak,aku cerita hanya pasal logik perlakuan dan tak memihak sesiapa sesiapa secara tidak langsung.org macam ngkau ni la yang buat semua makin susah,bangang!

..ingat lah…kebenaran akan berada dipihak yang benar,Allah itu SATU..dan semoga kebenaran akan terbukti…rakyat Malaysia and sesiapa sahaja yang mahukan kebenaran ditegakkan di bumi Allah ini..marilah sama2 kita berdoa..agar yang palsu akan terbukti dan yang teraniaya akan mendapat kemenangan..amin ya Rabbil a’lamin..

aku terbaca..bukan DSAI yg sodom sepol..orang yang sebenar ialah ” AG Gani PAtail dengan KPN Musa hassan” bayang muka diorang bila sodom sepol..mesti perit2 skit…muah..*20

Aku sebenarnya amat risau dengan hala tuju negara aku,kita telah melepasi halangan yang besar dan telah berada dalam trek untuk mengejar kemajuan dan kemodenan,tetapi sekarang kita melompat semula halangan tersebut untuk pergi semula ke sebelah sana dengan bermula balik dari A,berapa banyak masa yang kita perlu habiskan untuk kita melepasi semula halangan tadi?…

orang bercerita pasal kemajuan negara,sukan,kemodenan, tahap kesatuan yang tinggi,kita bercerita pasal kes liwat yang sepatutnya lebih untuk negara-negara yang bukan islam.

Tak terasa ke dalam hati kita..kesedihan..,betapa kita sekarang melangkah ke belakang..kalau nak tau..,kebelakang pun kita tidak cukup persediaan..!,apa tah lagi untuk kedepan..,harap ada lah pemimpin yang boleh membawa kita laju mengejar masa yang dah banyak terbuang..

Rasanya rakyat Malaysia sekarang ni dah moden, fikiranpun dah canggih. Fikirkanla Saiful ni umur baru 23 tahun (if i’m not mistaken) tapi klu banding dengan Anwar jauh lagi muda. Takkan la Saiful ni bodoh sangat nak biarkan dirinya diliwat..Klu meliwat Anwar mungkin logikla. Saya juga tidak bersetuju dengan saudara Redzu. Saudara tidak sepatutnya melihat negatif negara-negara bukan Islam. Setiap agama menyuruh penganutnya membuat kebaikan. Tidak perlula menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan rakyat yg bukan Islam di negara ini.

Saya bercerita secara general dan tidak membabitkan satu soal yang lebih personal untuk kita fokus dan fikirkan,asas kepada semua perkara yang telah diberi komen adalah soal perlakuan,logik dan tidak logik,dalam soal saiful tidakkah ada kita terbaca soal dia boleh mengelak perkara ini terjadi?(banyak dipersoalkan bukan?),dan Soal kemodenan adalah soal umum dan menyeluruh (libatkan produk,industri,pembelajaran,pentadbiran kerajaan dan agama),Bujang terlajak menyebut “Rasanya rakyat Malaysia sekarang ni dah moden, fikiranpun dah canggih”.Anda memang moden tetapi tidak matang dan tidak cukup bacaan pada sesuatu isu yang muncul,anda orang kasar,yang hanya melihat diri orang lain tetapi gagal melihat bagaimana diri anda dilihat oleh orang lain..sebab itu anda mengelar diri anda bujang terlajak.Kemodenan menyeluruh ertinya mempunyai paras saikoloji dan bacaan yang tinggi,bahkan sebelum tindakan orang lain kita sudah tahu apa yang bakal terjadi..,soal merujuk kepada negara luar bukanlah dengan erti ingin merosakkan reputasi mereka atau menyentuh perasaan mereka yang bukan islam,tetapi sebenarnya mereka yang membicarakan tentang negara kita..( negara islam..,dan tetapi ada kes semacam ini-apa perasaan kita).Memang ada dalam kebanyakan kemuniti yang tidak berugama dan berugama berkelakuan tidak bermoral,negara kita sekarang bagaimana pula pada pandangan negara lain..,cuba beritahu..saya?-ini yang nak kita jaga…jangan lah bujang terlajak macam tidak ada asas tempat berpijak..,disana pun tidak disini pun tidak..orang macam anda ni lah yang banyak menyusahkan tidak matang dan tidak fokus..

Rasanya saudara redzu sendiri tidak matang. Anda terlalu mengikut perasaan anda. Bercakap memang mudah tapi melaksanakan memang payah. Saudara redzu terlalu fikirkan apa yang diperkatakan oleh orang lain. Tapi adakah redzu sendiri boleh jelaskan bagaimana fikiran orang Malaysia umumnya terhadap perlakuan negara2 lain? Saudara redzu bukan semestinya anda cukup membaca bermakna anda tu bijak. Saudara redzu mengatakan “sebelum tindakan orang lain kita sudah tahu apa yang bakal terjadi”. Adakah redzu ni punya kuasa melebihi Yang Maha Kuasa? boleh menjangkakan apa yang akan terjadi?

the main casts and the audience ni semua sama tak sedap. everyone is too emo here. by taking sides, we are making things worse. the police also has over reacted which did not help and put them in a bad light. lets pray so that Allah guide us all in the right path and wish that Malaysia will be under His blessings, ruled by the right person who puts asides his self intetests..someone who is capable to rule with ikhlas hati for God. Menjadi seorang pemimpin ni bukan mudah, kita akan dipertanggungjawabkan di akhirat maka jadilah seorang pemimpin yang amanah. and for the rakyat, bijaklah menilai. akhir zaman ni, ramai pemimpin yang tak rupa pemimpin muncul…kesian rakyat kan?

As the YB Maamor Osman (PPIM) said, on the interview on TV 3,malaysian peoples should have the new ways of thinking that is..,forensic thinking..

Lancang Kuning:Ramai pemimpin yang tak rupa pemimpin muncul.Saya juga melihat pada perspektif ini dan ternyata kenyatan tersebut ada benarnya.Malaysia kini mungkin sudah sunyi dari(1)kredibiliti pemimpin yang disegani di dalam mahupun diluar negara (2)pemimpin yang petah bercakap dan bijaksana dalam memberi pandangan dan pendapat(3)pemimpin yang mempunyai ketokohan sesuai dalam jawatan yang disandang (4)pemimpin yang dilihat benar-benar memperjuangkan nasib rakyat..

Pity this guy. Do u know that media and Saiful give a different statement? Saiful said tht he being sodomize by Anwar by putting his “willy” inside his ass hole while media said Anwar put a dildo inside his ass hole!!! And what lied after this? I see this guy i kick his ass and seriously i will put a sword inside his as hole. His fiance is also stupid. Still loyal to this puppet.

Sdra Redzu, sdra sebenarnya yg memberi pendapat seolah-olah saiful yg besalah. Sepatutnya kita memberi pendapat perlu lebih natural.

lembik sangatkah saiful tu untuk biarkan diri dia “disaiful”.. berkali-kali pulak tu (seorang budak muda dan orang tua)

mase jumpa najib.. menggigil, tapi sebelum tu tak menggigil ke (kali yang lain)? kenapa jumpa najib pulak.. bukan polis ke..
kalu camtu sume kes yang seumpama bolehla jumpa menteri ni.. tak yah jumpa polis

ish… compius aku

Casa:(1)Saiful memang bersalah kerana membelakangkan institusi Ullama yang mana sepatutnya menjadi rujukan pertama dia.Cuba anda bayangkan kalau dia pergi ke tempat rujukan yang betul.,hal sebagaimana sekarang berlaku?

(2)Dia bersumpah hanya untuk menyelamatkan diri dan maruah dia dari terus diperkatakan orang ,tetapi nama dan maruah negara kita yang memperjuang dan mengamalkan Islam,dia boleh bersihkan?

(3)Kenapa dia tidak menyimpan rahsia aib dan maruah diri dia. Dlm Islam kita kena jaga aib diri kita,keluarga,jiran-jiran,itu pun orang dah fikir beribu kali..,ini hal negara kita di kaca mata dunia…Soal org inaya kita Allah ada.,dia Maha Mengetahui,Maha Adil,Maha Bijaknana dan maha pengampun.

(4)(Kekeliruan) Apa motif dia bersumpah,sedangkan dia yang menuduh..,kerana dia tidak mengikut lunas syariat Islam iaitu mengadakan 4 org saksi bukan?

(5)Kalau semua org membuat amalan sebegini..,apa akan jadi pada Agama kita?,Dimana pemerintahan berlandaskan sistem syariah?..,diketepikan?,kita mengenepikan Agama kita?,kita jadi agen siapa?,yahudi,nasrani?

memang tersalah statement lah si saiful tu.. zaman skrang sape nak percaya cite dia! kalu dia tu lelaki str8 tak kan lah boleh diliwat tanpa mempertahankan kesucian n maruah dia! Anwar tuh dah lanjut naik ke lagi senjata dia dalam situasi meliwat tanpa restu si saiful tu!kalu si saiful tuh kena drug ke mabuk ke kena ikat ke ok lah bole diterima dia kena liwat.. ni bulat bulat kena liwat kan! sesuaii.. adik2 berangan yang tamak harta benda.. sah sah anwar reject dia! kecewa hati kasi gempar satu melaya! uisshhh…lahanat si saiful ni..!!!

kalau ada 4 saksi yg tgk kejadian tu maksud suka sama suka..phm?mcm merogol..tkkan si perogol tu nk ada saksi yg tgk dia merogol..lu pk la sindri..

assalamualaikum. Alhamdulilah hari ini kita semua masih diberi peluang oleh Allah swt untuk terus hidup menjalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah dimuka bumi. pertama sekali ingin saya nukilkan yang kita tidak seharusnya menambahkan kekeruhan yang semakin menjadi-jadi dikalangan kita dgn cerita2 yang x berfaedah. sebagai rakan seislam, kita seharusnya menyedarkan kita sesama sendiri akan akibat mengumpat atau menghina seseorg sedg kita tidak tahu siapa dia, bagaimana perwatakannya…. tidak baik menghukum seseorg hanya sekdg mendgr khabar berita yg x tahu asal usulnya.. agaplah ia 1 kelemahannya.. kita sepatutnya menunjuk jln yg btl bknnya mencanang cerita sekeliling kmpg… sedrlah 3 glngn yg x diterima doanya salah 1nya ialah orang yang memburuk org lain dlm kehidupannya. sedarlah kiamat mkn dekat rakan2… cptlah bertaubat dan meminta maaf pd orgnya…. urusan siapa yg btl atau salah biar Allah swt yg tentukan… saya hanya menjalankan tanggungjawab saya sebagai saudara seislam sepertimana dalam surah al-imran ayat 104 “Dan hendaklah ada diantara kamu satu puak yang menyeru kpd kebajikan dan menyuruh berbuat kebaikan serta melarang segala keburukan dan mereka yang bersifat demikian ialah yang berjaya”. Saya mohon maaf beribu maaf mungkin ilmu didada belum cukup namun membiarkan saudara-saudari melakukan dosa yang mgkn dipandangan kecil oleh anda takut2 mgkn dipandangan besar di pandangan Allah swt…. Beribu-ribu maaf ia hanya untuk mengingati diri yang kerdil ini..kita sbg saudara seislam septtnya mendoakan ia mendpt petunjuk n hidayah dari Allah… sama2lah kita renungkan… smg kita semua ditempatkan bersama org2 yg beriman… mohon maaf jika nukilan ini mengecilkan hati anda.. saya cuma ingin menylmtkan kita dr melakukan dosa yg mghlg kita ke syurga….

Negara malaysia memiliki ahli-ahli politik yang tamak dan mengamalkan rasuah,siapa yang berkuasa akan disanjung.dalam kes saiful ni,saya berpendapat,budak kecikpun tak percaya dsab liwat dia,pegi repot dengan timbalan perdana menteri,polis tak adakah?kalau dengan dato amit alba tak apa pulak menteri kdn.bodoh punya pembohong………..

alah redzu,jgnlah asyik berpandangan negatif je…shaifull nak rasa sedap gak..hehe….jgn marah..sitot pun 2×5..kalau kau tempat diaorg tu pun sama…

ALONE…engkau juga ni berpandangan negatif terhadap sitot..kes liwat Anwar and Saiful ni adalah benda ynag paling tidak logik sepanjang hidup saya…idiot u

Korang ni kan… duk je kutuk si saiful tu, kata anwar tu tua, banding ngan saiful yg muda belia tu… Hellllooooo people!! Anwar tu kalo tua ganyut nak mampos sangat dah, dia tak ke hulu ke hilir pergi Hong Kong, pegi Bangkok..

Orang sakit tua ganyut duk rumah jaga makan minum anak bini… ni sibuk ceramah sana, ceramah sini, sakit tulang belakang, sakit itu, sakit ini. Time pilihanraya, time bergambar, time kuar TV semua, elok plaknyer…

aduhai lakonan dunia…

Pujanga betul juga, aku heran budak2 sekarang sokong buta tuli macam DR makmoor Osman kata “Forensic thinking”, cilok redzu punye. pergi Tanya warder kat jel sg.buloh, Anwar bila masa jumpa balut sana sini, bila takde jumpa boleh jogging, aku tak sokong mana2 party dlm m’sia tapi tengok PA adun PKR dulu duduk sebelah rumah aku kerja kilang Panasonic, partime dj orang kawin. Sekarang tiap2 kali bila berucap hidung kat dahi, mesti sebut” kena jaga kawasan penduduk beratus ribu” nada fuh bila berselisih jeling semacam, itu baru PA adun, Cakap dahsyat tapi kawasan dijaga dah mula suram jalan belubang makin lama makin teruk, yang adun tau ceramahx3 , kebajikan kawasan ” 0 “

Kat kampong aku pulak,Perak ketua wanita Umno dok cari projek, ada aje tanah kosong buat gerai lah, dewan lah lepas tu kasi saudara mara dia, tuhan nak tujuk anak2 semua lingkup hisap dadah, gila, bujang sampai tua, lebih kurang sama ngan sorang ex-exco Selangor. Orang Politik ni yang jenis tak ingat MATI bila dah nak mati teruk, kat dunia dah nampak,kena sumpah rakyat tapi ramai buta ikut setan. yang ok sampai mati orang kenang. Yang ikut setan ” dah mampos ke sianu tu lama tak dengar cerita, tau2 rupa nya tengah nak mati tapi belum mati. Lu pikir la sendiri

cerita liwat ni semuanya taktik politik..tak de maknenye. lepas PRK Permatang Pauh terus sunyi cerita liwat. Sebelum PRK tu..hari-hari dalam TV..Lu PK la sendiri………..

seronok gak tau cite korang yer. sepol tu memang mengong. di punye cite le buat tak tentu satu m’sia. ape ape pun korang sabaq je lah yer. mintak mintak m’sia masih lagi utuh dan aman makmur. hah…..10x tak padan menahan sakit…sedap ape!!!

Assalamualaikum,
Cukuplah hanya setakat ini. Timbulkan kesedaran dari dalam akibat dosa yg telah dilakukan. Apakah Saiful tidak merasai bersalah melakukan dosa besar begini?
Mungkin saiful beranggapan bahawa ugama sebagai suatu yg kurang penting. Semuanya bikinan manusia .Kalau begitulah anggapan setelah jauh berubah terpesong dpd landasan , apa kata saiful ke kuburan pd waktu malam . Ambillah debu-debu tanah kuburan , gengam erat-erat. Perhatikan ke sekeliling. Lihatlah satu persatu nisan-nisan waris terdekat. Bahawa suatu masa mereka juga spt saiful makan minum berkejaran ke sana sini meraih, bergelut dg kehidupan . Tetapi kini tanpa apa-apa lagi. Lakukan berulang kali tanpa dipengaruhi sesiapa.
Kemudian setiap kali berlaku kematian waris terdekat , ambillah bahagian mulai proses awal bermula dg pemandian jenazah, mengkafan, merenung / mengucup wajahnya sejenak sambil bertafakkur, memakmun/mengimani solat jenazah, mengusung jenazah, menurunkan jenazah serta sama-sama memasukkan jenazah bersama imam ke liang lahad.Terutama nya bila berlaku kpd ayah atau ibu Saiful. Kemudian , turut sama berzikir berdoa merestui pemergian arwah ke alam barzakh ,yakni ke hadrat Allah snw pencipta kita.
Pencipta alam semesta yg begini teratur , lengkap , seimbang, dan penuh kesempurnaan . Bermula dari zarah-zarah atom , liang-liang seni sel hingga ke galaksi bintang di langit melakukan ibadat yakni tunduk patuh di bawah satu system yg maha sistematik. Mungkin setelah itu, jika dilakukan dg kehadiran hati Saiful akan kembali ke jalan yang benar. Insyaallah.

sebagai penyokong kuat kerajaan BN Sabah saya minta nama Saiful jangan lagi dikaitkan dengan kerajaan BN. Setiap kali nama saiful dikaitkan dengan kerajaan BN semakin itu orang ramai membenci kerajaan BN. Orang news pun satu macam. Saya faham lebih ramai orang mebenci kepada saiful daripada menyukai dia tetapi mintalah orang-orang tertentu jangan kaitkan dengan kerajaan BN. Kes saiful itu dia punya hal.

Leave a comment

(required)

(required)